top of page

Reviews//

SOLO ALBUM

Einmal setzt Maurseth ihre Stimme als Begleitinstrument ein. Ihre Musik ist getragen, manchmal fast sakral, immer beeindruckend. 

Her own compositions are stunning, with multiple layers, still true to her regional style but playing with counter-rhythms and harmonics: this creates a very rich sound together with the sympathetic resonances of the Hardanger fiddle's extra strings. Still in her mid thirties, Benedicte Maurseth is one of the leading exponents of this style.

L’album est atmosphérique et visuellement saisissant. C’est le genre d’album à écouter profondément. Un des plus beaux albums de folk traditionnel de 2019, avec une pochette aux visuels noir et blanc sublime.

Rien de revêche, rassurez-vous ! La musicienne, son instrument, sa voix (plus rarement) et la résonance naturelle que lui offre une petite église de village où toutes les sessions ont été enregistrées. Ceci suffira à votre bonheur, pour autant que vous acceptiez de débrancher la prise le temps d’une méditation bienvenue… 

Maurseth’s instrument sounds glorious and rich and full, but she also is pushing the instrument’s sound in critical and compelling ways. She overpulls the bow to send a note into harmonics, a plaintive wail calling into the woods.                                                                                                                                                                   Devon Léger 

Takk, benedicte, du løfter publikum ut av hverdagen. Du får oss til å se inn i oss selv med din særegne formidling – og også utover. Og opp.

It’s beautifully meditative and utterly immersive; you don’t listen to the disc; it draws you in until you’re subsumed in the music.

Most of the pieces on Benedicte Maurseth are traditional tunes recreated by Benedicte Maurseth. They are transformed into mesmerizing chamber folk performances highlighting the simple beauty of solo hardanger fiddle.

Anmeldelse fra belgiske Le Canard Folk.

De flesta är traditionella slåttar, flera med känt upphov i 1700-1800-talen, som hon spelar så mjukt och långsamt att varje stråk blir detaljerat och innehållsrikt. Detta särskilt som hon också ger slåttarna sin personliga färgning och gärna gör dem långa och meditativa.

Benedicte Maurseths nye plate har mange høydepunkter, og framstår som et helstøpt produkt som det er en glede å lytte til. Hun spiller svært godt og har også valgt ut flere riktig gode og interessante slåtter. I tillegg er dette musikk med flere bunner, noe som gjør at musikken vokser for hver gjennomspilling.       BJØRN AKSDAL

bottom of page